X
קבל הצעת מחיר

נינה בלוג

שיווק ופרסום באינטרנט

רבות דובר על שיווק ופרסום באמצעות האינטרנט , אין ספק שזו היא מדיית הפרסום המובילה היום בעולם. אך היום לרגל חג הפסח אנחנו רוצים לשאול שאלה (קושייה)  : האם הפרסום באינטרנט הוא באמת כלכלי וכדאי כמו שכולנו חושבים ?ובכן התשובה היא כן ! בהחלט כן..עכשיו זה לא מסתיים כאן מכיוון שכמו בכל דבר צריך לדעת איך לעשות זאת נכון . וכאשר עושים זאת נכון הפרסום באינטרנט הוא הכילי הטוב ביותר בעולם לגיוס ושימור לקוחות. היכולת של האינטרנט להגיע לכל נקודה בעולם וכל זאת בלחיצת כפתור הופכת אותו לכלי היעיל והנוח ביותר לפרסום ולהבדיל ממדיות פרסום נוספות באינטרנט אין מגבלה פיזית כמו זמן או מקום..הכול יכול לקרות במגביל ובכל מקום…זה בעצם היתרון העיקרי של הפרסום באינטרנט.

 

מיקוד פרסום : בעל עסק יכול לכוון את הפרסום לקהל יעד מסוים במקומות (גיאוגרפים) ספציפיים  וכך להגדיל משמעותית את אפקטיביות הפרסום שלו.לדוגמה , חנות קעקועים תמקד את הפרסום שלה במדינה\עיר בה האנשים פתוחים לנושא ויש עניין סביבו. כמו כן , הפרסום יכוון לגילאי 17-35 בכדי למקד את הפרסום. כמובן שפרסום של קעקועים לאנשי דת בני 70 יהיה הרבה פחות רלוונטי וכך למעשה עובד הפרסום באינטרנט ,מיקוד , מיקוד ושוב מיקוד. להבדיל מפרסום ומדיות כמו טלוויזיה , רדיו , עיתונים , שלטי חוצות ועוד באינטרנט אתה יכול לבחור מי יראה את המודעות שלך ובכך גם להוזיל משמעותית את מסעות הפרסום.

 

הגדרת תקציבים : אחד הכללים החשובים ביותר בפרסום באינטרנט הוא הגדרת תקציב פרסום מראש ועמידה בו. הקלות והמיידיות של הפרסום באינטרנט יכול לעתים לבלבל אנשים ולגרום להם להוציא עשרות אלפי שקלים בחודש על פרסום באינטרנט. לכן חשוב מאוד להגדיר תקציב יומי\שבועי\חודשי ולעמוד בו. במידה ויש צורך בהגדלת התקציב יש קודם לכן לוודא שהפרסום יעיל ומניב תוצאות ורק לאחר מכן להגדיל את התקציבים. בייחוד בשלבים הראשונים של הפרסום באינטרנט רצוי לעבוד עם תקציבים נמוכים יחסית "ולהשתפשף" קצת לפני שמכינים את הידיים לכיס להמשך הפרסום.

 

הגדרת יעדים : מעבר להגדרת תקציב הדבר העיקרי בפרסום שלנו זה התוצאות..כאשר אסור לנו לשכוח שזו היא המטרה. פרסום ללא תוצאות שווה כמו קליפת השום. יש למדוד תוצאות לאחר 3-4 חודשיים ולשקול המשך עבודה במדיה הנוכחית. יעדים ריאליים יעזרו לכם להיות ממוקדים במהלך מסע הפרסום שלכם ובכך תוכלו לקבל Feedback  לגביי יעילות הפרסום. אי הגדת יעדים תגרור הוצאות מיותרות ותביא אתכם למצב של חוסר שליטה. התייעצו עם אנשי מקצוע והגיעו עמם ליעדים רציונאליים לטווח הקצר והארוך.

 

כמובן שיש המון פרמטרים שישפיעו על הצלחת הפרסום שלכם כגון :  המוצר\שירות שאתם מציעים , האתר שלכם , הפרסומת שלכם , ההצעה שלכם (מחיר תנאים וכו') ועוד. אבל המדד שלכם במסע פרסום נטו הוא כמות האנשים שהגיעו לאתר שלכם..מה הם עשו מאותה נקודה זה כבר נושא אחר שמכיל עולם ומלואו ועליו נפרט במאמר הבא..